Странице

субота, 23. мај 2015.

Kontekstualni oglasi (Contextual advertising)

Kontekstualni ili PPC (pay per click) oglasi se plasiraju na vašem mediju ulaskom u sistem neke od kontekstualnih mreža, a plaćaju se u zavisnosti od želje oglašivača - na osnovu ostvarenih klikova ili prikaza. Najpopularnija mreža, koja je i začetnik ovog principa oglašavanja, je Google AdSense, dok pored nje na našim tržištima nastupaju i brojne druge mreže izgrađene manje ili više na istom principu (etargettoboadszepterads).
Princip je sledeći: prostor koji ste namenili za display baner ustupate kontekstualnim mrežama; one na osnovu ključnih reči iz sadržaja koji se nalazi na vašem sajtu, tačnije tekstova na stranici na kojoj se oglas i prikazuje, aktiviraju zakupljene oglase iz svoje baze. Pretpostavlja se da će po poklapanju ključnih reči oglas najviše korenspondirati sa tekstom, a time i sa željama i potrebama publike koja te tekstove čita. Time se potencijalno ostvaruje klik i prihod.
U najčešćem broju slučajeva za ovaj vid oglašavanja se koriste neke manje zastupljene pozicije koje ne nose veliku CPM (ili CPC) vrednost (pozicije koje se zbog nižeg broja ostvarenih prikaza – pregledanih stranica u okviru kategorije sajta - ne mogu iskoristiti za plasiranje display banera).
Za ovaj tip oglasa je preporučljivo koristiti pozicije koje se nalaze na unutrašnjim stranicama vašeg sajta, tj. na stranicama samih tekstova, i to upravo oglasne pozicije koje se nalaze u sklopu samog teksta ili u bliskoj relaciji sa njim.
Prihodi od ovih vrsta oglasa funkcionišu tako što izdavač (medij) i mreža u procentualnom odnosu dele zaradu ostvarenu ukupnim brojem klikova/prikaza sa dotičnog medija.
Primeri loše plasiranih kontekstualnih oglasa: Become a Police Officer i Want to grill like an expert?





TRAZITE POSAO- Oslobodite se finansijskih briga, pocnite da radite u vasem domu.


Нема коментара:

Постави коментар

Subscribe

Flickr